Filmens Hus 3. og 4. november. Påmelding her. Mer info her.

Hva er en filmklubb?

Filmklubber er ideelle foreninger som viser både klassikere og nyere filmkunst fra hele verden.

Filmklubb på julemarked

Filmklubb på julemarked

Florø filmklubb er ikke redd for å gå nye veier. Nå i desember har de vist Love Actually på julemarkedet i Florø.

I samarbeid med  Byen vår Florø arrangerte Florø filmklubb visning av Love Actually i begynnelsen av desember. I et julepyntet telt med åpen bar lå alt til rette for en stemningsfull opplevelse  – Det var dessverre ikke fler enn et sted mellom 15 og 20 stykker innom, men de som så filmen koste seg, sier Arne Hjorth Johansen i Florø filmklubb.-Utenfor snødde det, og sammen med julebelysning ble det magisk. Folk kom og gikk mens filmen spilte, sier Johansen.

For øvrig kan filmklubben i vestlandsbyen notere seg for nok et godt år med flere aktiviteter. Filmklubben har arrangert, eller vært med å arrangere, 63 arrangement i løpet av 2017, og til sammen har hele 1700 mennesker vært innom. -Det gjør oss vel egentlig til en ganske stor kulturaktør i lille Florø, gjør det ikke?, spør Johansen.

-Vi har arrangert Fiffen (filmfestival), og «Bak Lerretet» med Hornmusikken var kanskje det gøyeste av alt vi gjorde i år? Vi har vist film fra Askrova og gamle Florø. Vi har arrangert grønt seminar om plast i havet med Naturvernforbundet og Svanøy folkeakademi. Vi har hatt konsert og film om kveding, vi har vist gratis barnefilmer med hjelp og støtte fra Frivilligsentralen. Vi har vist julefilm i teltet i julebyen. Vi har samarbeidet med IKFF om filmer i biblioteket, og alt dette i tillegg til det vanlige programmet med film nesten hver tirsdag i sesongen. For å være ærlig er jeg ikke sikker på hvordan vi har fått til alt sammen, og noen ganger går det litt over stokk og stein, men vi kom oss gjennom i år også, oppsummerer Arne Hjorth Johansen

Filmklubben har flere planer i ermet for 2018, så det er bare å fortsette og følge med på Florø filmklubb!