Bergsem og landsmøte 2018

Bergen filmklubb har gleden av å invitere til Bergensseminar 16.-18. mars. Det blir en innholdsrik helg med landsmøte i Norsk filmklubbforbund, filmvisninger og sosialisering.

Mer info og påmelding her!

Filmklubb på julemarked

Filmklubb på julemarked

Florø filmklubb er ikke redd for å gå nye veier. Nå i desember har de vist Love Actually på julemarkedet i Florø.

I samarbeid med  Byen vår Florø arrangerte Florø filmklubb visning av Love Actually i begynnelsen av desember. I et julepyntet telt med åpen bar lå alt til rette for en stemningsfull opplevelse  – Det var dessverre ikke fler enn et sted mellom 15 og 20 stykker innom, men de som så filmen koste seg, sier Arne Hjorth Johansen i Florø filmklubb.-Utenfor snødde det, og sammen med julebelysning ble det magisk. Folk kom og gikk mens filmen spilte, sier Johansen.

For øvrig kan filmklubben i vestlandsbyen notere seg for nok et godt år med flere aktiviteter. Filmklubben har arrangert, eller vært med å arrangere, 63 arrangement i løpet av 2017, og til sammen har hele 1700 mennesker vært innom. -Det gjør oss vel egentlig til en ganske stor kulturaktør i lille Florø, gjør det ikke?, spør Johansen.

-Vi har arrangert Fiffen (filmfestival), og «Bak Lerretet» med Hornmusikken var kanskje det gøyeste av alt vi gjorde i år? Vi har vist film fra Askrova og gamle Florø. Vi har arrangert grønt seminar om plast i havet med Naturvernforbundet og Svanøy folkeakademi. Vi har hatt konsert og film om kveding, vi har vist gratis barnefilmer med hjelp og støtte fra Frivilligsentralen. Vi har vist julefilm i teltet i julebyen. Vi har samarbeidet med IKFF om filmer i biblioteket, og alt dette i tillegg til det vanlige programmet med film nesten hver tirsdag i sesongen. For å være ærlig er jeg ikke sikker på hvordan vi har fått til alt sammen, og noen ganger går det litt over stokk og stein, men vi kom oss gjennom i år også, oppsummerer Arne Hjorth Johansen

Filmklubben har flere planer i ermet for 2018, så det er bare å fortsette og følge med på Florø filmklubb!