Om hester og menn

Om hester og menn (2013)

Hross í oss

Publikumsfavoritten OM HESTER OG MENN er en romantisk komedie som vever sammen en rekke skrøner om et lite islandsk bygdesamfunn og de menneskene – og hestene(!) – som bor der. Menneskene virker minst like ledet av sine dyriske instinkter som sine firbeinte venner i denne humoristiske filmen. Man får se uforglemmelige, lidenskapelige scener mellom hingst og merr, mann og kvinne og ikke minst for noen flasker russisk vodka.

OM HESTER OG MENN vant Publikumsprisen i Tromsø. Den har også vunnet en rekke priser på festivaler verden over, deriblant prisen for beste regissør under Tokyo International Film Festival, beste nye regissør i San Sebastian og hele tre priser under Tallinn Nordic Black Nights. OM HESTER OG MENN er co-produsert av Egil Ødegård og Filmhuset.

Med: Ingvar E. Sigurðsson, Charlotte Bøving, Steinn Ármann Magnússon, Helgi Björnsson, Kristbjörg Kjeld, Sigríður María Egilsdóttir, Juan Camillo Roman Estrada

DCP
Islandsk

Bestilles gjennom NFK

• Europafilm

DCP/DVD: kr. 800/visning + mva. // Barnefilmklubb: kr 750/visning + mva.

Filmer bestilles fra Filmklubbforbundet.

DCP-ene overføres til kinoene digitalt. Overføringsbegyr: 250 kr +mva

Det er mulig å bestille noe reklamemateriell på 100,- + frakt etter reell kostnad.