ballettgutt

Ballettguttene (2014)

Det er ikke lett å være tenåring, og særlig ikke sett gjennom øynene til disse tre ballettguttene – en film om vennskap, ambisjoner, identitet og lidenskap.
Ballettguttene tar deg gjennom skuffelser, seire, vennskap, første kjærlighet, tvil, tro, å vokse fra hverandre, å finne sin egen vei og ambisjon, alt mikset med det rå og vakre uttrykket i ballettdansen.

Lukas, Syvert og Torgeir opplever viktige år i starten av balletkarrieren. De må takle karkaterpress fra foreldre og lærere mens de står ovenfor sine første utfordringer i internasjonale ballettkonkurranser i Frankrike og Sverige. For å sikre karrieren er det viktigste av alt å komme inn på Den Norske Balletthøyskolen. Ut av det blå blir Lukas tilbydt en plass ved Royal Ballet School i London, uten en gang å søke. Dette er hans livs mulighet og gjør drømmene og ambisjonene enda større. I løpet av fire år ser vi guttene blir unge menn, og vennskap som brister. Disse ungdommene må ofre fester og venner på skolen, for å oppfylle deres drømmer. Musikk av Henrik Skram.

Med: Lukas Bjørneboe Brændsrød, Syvert Lorenz Garcia, Torgeir Lund
Aldersgrense:

DCP
  • Indie Film

Norsk produksjonsselskap som står bak en rekke dokumentarer.

Pris: 850 kr per visning inkludert mva og movietransit-overføring.

Filmer er kan også gjøres tilgjengelige som digitale visningsfiler.

Bookes gjennom Filmklubbforbundet. Kontakt Silje Viki ved spørsmål (silje@indiefilm.no).

• Indie Film

Norsk produksjonsselskap som står bak en rekke dokumentarer.

Pris: 850 kr per visning inkludert mva og movietransit-overføring.

Filmer er kan også gjøres tilgjengelige som digitale visningsfiler.