Vargtimen

Vargtimmen (1968)

Det finnes mange mareritt og marerittaktige situasjoner i Bergmans filmer, men Vargtimen er rendyrket skrekk og gru! Ute på en øde øy plages kunstneren Johan Borg av dystre drømmer og forestillinger. Hans gravide kone Alma, som er filmens forteller, forsøker å støtte sin mann så godt hun kan. Borgs plager forverres når han møter den mystiske Veronica Vogler i en middag hos øyas slottsherre, men nå begynner det å bli vanskelig for oss som publikummere å skille mellom hva som er Borgs fantasier og hva som er virkelige opplevelser.

(Cinemateket i Oslo)

Med: Liv Ullmann, Max von Sydow, Erland Josephson
Tema: ,

DCP
Svensk
  • Svenska Filminstitutet (SFI)

DCP: 2000 SEK per visning + frakt/overføringsgebyr (det er en fordel å være koblet til MovieTransit).

Blu-ray
Svensk
  • MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.