kult kort og modig

Kul kortfilm for de små og de litt større

Nydelige animerte kortfilmer uten tale, og filmer om å modne og tørre å utfordre seg selv. Vi har satt sammen to kortfilmpakker som barn i alle aldre vil ha glede av.

Kult og kort: Dyremoro!

9 artige, poetiske og underfundige kortfilmer med dyretema, beregnet for barn fra 4 år og oppover. Møt en jente med magiske frø som kan få alt til å vokse, en krokodille som bare vil slappe av og spise saltstenger, og en pingvinkelner som vil at festen skal være helt perfekt. Hva kan gå galt?

Pakken inneholder for det meste animasjonsfilmer med ulike stiler fra cut-out til 2D og stopmotion. De er uten tale, og er dermed egnet for å vises for et internasjonalt publikum. Filmene varer mellom 4 og 12 minutter, og programmet som helhet varer 65 minutter. Filmene kan vises hver for seg hvis ønskelig.

Kult, kort og modig

Et kortfilmprogram som passer for barn fra og med 9 år, og/eller voksne med en forkjærlighet for gode kortfilmer. Gjennom 5 håndplukkede filmer, utforskes betydningen av å voksne, bli moden, og tørre å utfordre seg selv. Pakken inkluderer filmer av prisvinnende norske regissører og spesial-importerte animasjonsfilmer fra animasjonsstudioer i Frankrike og Belgia. Programmet varer 77 minutter, men filmene kan også vises hver seg.

Gratis for filmklubbene

Rettighetene er  forhåndsbetalt, så filmene er gratis å vise i Filmklubbforbundets medlemsklubber. Filmene er tilgjengelige på DCP, Bluray og som HD-filer.
Kontakt chloe(at)filmklubb.no for å bestille!