Dot Delight (2015)

En av Kortfilmfestivalens absolutte sjarmbomber var denne superkorte filmen som handler om den evige kampen mellom prikker og striper. Det er generasjonskonflikt, det er barnas opprør, det er fargerikt, det er rocka. Altså en veldig god utnyttelse av det absolutte kortfilmformatet. Kort og poengtert. Scenografi og kostymer er en fryd å se. Filmen leverer sitt budskap uten noe utenomsnakk. Musikken sitter der den skal og skuespillerne er akkurat så ekle og så sjarmerende som de skal være. Bra levert!
(JI – Z filmtidsskrift 3/2015)

Med: Hege Hervik, Kristin Høiland, Kaila Bertha, Maliah Bjørlo, Perle In’t Veld Bendiksen, Amelia Vervik Olivares
Aldersgrense:

DCP, Blu-ray
  • NFK (Kortfilm)

Filmklubber kan vise kortfilmpakker gratis. For visning av enkeltkortfilm, da kontakt med chloe (at) filmklubb.no for prisavklaring.