Aliens Ripley

Aliens (1986)

I likhet med forløperen Alien, er Løytnant Ellen Ripley, i Sigourney Weavers tolkning, filmens sentrale karakter. Vi befinner oss mer enn 50 år etter hendelsene i Alien, men Ripley er ikke blitt en dag eldre takket være den nedfrosne tilstanden hun var i mens romskipet hennes ventet på å bli reddet. I mellomtiden er måne LV-426 blitt kolonisert, kanskje ingen noen god ide – med tanke på hva som befinner seg der og snart mister man kontakten med kolonien. Tittelen antyder at hennes fryktinngytende motstander ikke er alene denne gang, men det er heller ikke Ripley, som sammen med et håndplukket utvalg soldater på nytt reiser inn i mørkets hjerte.

Omtale: Cinemateket i Oslo

Med: Sigourney Weaver, Carrie Henn, Michael Biehn, Paul Reiser, Lance Henriksen
Aldersgrense:

• MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.