and the king said, what a FANTASTIC MACHINE (2023)

Filmskaperne Axel Danielson og Maximilien Van Aertryck retter nok en gang kameraene direkte mot samfunnet, denne gangen for å utforske, forklare og avsløre hvordan vår ukontrollerte besettelse av bilder har vokst til å endre vår menneskelige atferd. Fra Camera Obscura og Lumière-brødrene hele veien til Youtube og vår verden av sosiale medier. Filmen forteller om hvordan vi gikk fra å fange bildet av en bakgård til en innholdsindustri på flere milliarder euro på bare 200 år. Med en eventyrlysten vigør og eksklusiv bruk av arkivmateriale og funnet materiale, bruker denne interessante dokumentarfilmen selve mediet den undersøker, i en selvreflekterende og svært morsom montasje.

,
,
Med: Chris Anderson, Felix Bergsson, Ulrika Bergsten
Tema:

DCP
Svensk, Engelsk
  • Fidalgo

For å bestille film fra Fidalgo, må filmklubben fylle ut dette skjema: https://filmklubb.no/wp/wp-content/uploads/2023/05/fidalgo-skjema.xlsx og send det til office@fidalgo.no med chloe@filmklubb.no i kopi.

850,- kr + mva per visning (DCP).

Frakt frem og tilbake kommer i tillegg.

Alle kopier sendes i retur til Fidalgo.