Dragetreneren (2010)

How to train your dragon

Denne familiefilmen er satt til en mytisk verden med tøffe vikinger og flammepustende drager, og er basert på en bok av Cressida Cowell. I sentrum for denne historien finner vi tenåringsgutten Hikken (Jay Baruchell) som bor på Berkøy hvor det å sloss med drager er en dagligdags aktivitet. Denne tenåringens litt merkelige humor blir ikke godt mottatt av resten av vikingsamfunnet eller hos vikinghøvdingen?som tilfeldigvis er Hiccups egen far, Steinur Digre (Gerard Butler).

Da Hikken blir inkludert i dragetreningen med de andre tenåringene i vikingsamfunnet – Astrid (America Ferrera), Snytulf (Jonah Hill), Fiskebein (Christopher Mintz-Plasse) og tvillingene Røffa(Kirsten Wiig) og Tøffen(T.J. Miller) – øyner han muligheten til å bevise at han har det som trengs for å bli en kriger. Da han møter, og til slutt blir venner med, en skadet drage endrer hans verden seg drastisk. Det som i starten var Hikkens mulighet til å bevise sin styrke ender opp som en mulighet til å forandre fremtiden til vikingsamfunnet for alltid.

,
Med: Jay Baruchel, Gerard Butler, Craig Ferguson, America Ferrera, Jonah Hill, Christopher Mintz-Plasse
Tema: , , ,

Norsk, Dansk
  • MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.