hammersborg

Hammersborg – Protecting the Bygone Future (2016)

Filmen er basert på en tekst av Kjetil A. Jakobsen og filmet i regjeringskvartalet i Oslo. Den forteller historien om Høyblokka og Y-blokka – om arkitekt Erling Viksjøs visjoner, den optimistiske perioden byggene ble reist under, ødeleggelsene den 22. juli 2011 og den uvisse skjebnen byggene nå møter.

Birgitte Sigmundstad (f. 1969) er utdannet ved Surrey Institue of Art and Design og arbeider som billedkunstner og dokumentarfilmskaper. Filmene hennes er vist på en rekke festivaler og utstillingssteder. Brevet til Kulturministeren ble vist i Grimstad i 2013. I 2007 mottok hun Einar Granums kunstpris og i 2011 Statens garantiinntekt for kunstnere.

Med:
Aldersgrense:

DCP, Blu-ray
  • NFK (Kortfilm)

Filmklubber kan vise kortfilmpakker gratis. For visning av enkeltkortfilm, da kontakt med chloe (at) filmklubb.no for prisavklaring.