Indiana Jones og det siste korstog (1989)

Indiana Jones and the last crusade

I den originale trilogiens siste film møter vi først en ung Indiana Jones (River Phoenix) og får blant annet en forklaring på heltens legendariske frykt for slanger. Tilbake i «nåtiden» blir Jones kontaktet av en kunstsamler som foreslår at han skal finne den hellige gralen. Det viser seg at en annen arkeolog også er på jakt etter det samme relikviet, og at vedkommende har forsvunnet under jakten. Når Indiana Jones finner ut at denne arkeologen er hans egen far (Sean Connery), tar han opp letingen – men arbeidet blir ikke akkurat lettere når han stilles overfor en hemmelig naziagent.

Med: Harrison Ford, Sean Connery, Denholm Elliott, Alison Doody, John Rhys-Davies, Julian Glover, River Phoenix

Obs, krever spesialgodkjenning. Ved bestilling, skriv noen ord om arrangementet og markedsføring – helst på engelsk.

• MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.