krigens hemmeligheter

Krigens hemmeligheter (2014)

Oorlogsgeheimen

Sommeren 1943. Tuur (12) og Lambert (12) er uatskillelige bestevenner. De to guttene farter rundt i skogene og grottene rundt landsbyen og kjenner alle kriker og kroker. En dag kommer en ny jente til bygda, Maartje, og begge forelsker seg. Men det er ikke bare sjalusi som truer vennskapet – også krigen setter forholdet deres på prøve. En storslått og vellaget film om vennskap, lojalitet og hemmeligheter.

Mange filmopplevelser kan berikes av en innledning og/eller diskusjon etter visningen. Ønsker du å gjøre dette i barnefilmklubben kan du hente inspirasjon fra filmens studieark.

, ,

Med: Maas Bronkhuyzen, Joes Brauers, Michael Nierse
Tema:

Nederlandsk

NFKs rettigheter for denne filmen har gått ut, og må avklares på nytt ved filmens internasjonale salgsagent. Ta kontakt med NFK, så undersøker vi pris og tilgjengelighet.