lifeaquatic

Life Aquatic with Steve Zissou (2004)

Den internasjonalt anerkjente oseanografen Steve Zissou (Bill Murray) og hans crew, Team Zissou, setter ut på en ekspedisjon for å jakte ned og drepe den mystiske, flyktige, og muligens ikke-eksisterende Jaguarhaien som drepte Zissous partner under innspillingen av en dokumentar de jobbet på sammen. Med på reisen er blant annet en ung co-flypilot (Owen Wilson), en gravid journalist (Cate Blanchett) og Zissous fraskilte kone (Anjelica Huston).

Filippinske pirater, kidnapping og konkurstrussel er bare noen av hindrene de må overkomme på vei til sitt endelige mål. I regi av mannen bak The Nightmare Before Christmas og James and the Giant Peach tilfører Anderson litt herlig vimsete sjarm gjennom bruk av stop-motion- animasjon i filmens monsterdesign.

(Cinemateket USF)

Med: Bill Murray, Owen Wilson, Anjelica Huston, Willem Dafoe, Cate Blanchett
Tema: ,

Blu-ray
Engelsk, fransk, portugisisk, tysk, italiensk
  • MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.