phantomrains5641

Phantom of the Opera (1943)

Denne spektakulære gjenfortellingen av Gaston Leroux’ udødelige historie viser Claude Rains som det maskerte fantomet i operaen i Paris – en gal komponist som planlegger å gjøre en vakker, ung sopran (Susanna Foster) til operahusets stjerne, og hevne seg på de som stjal musikken hans. Nelson Eddy, den heroiske barytonen forsøker vinne Fosters kjærlighet mens han forfølger det vansirede “monsteret” som har begynt å drepe de som går imot hans gale planer. Denne overdådige produksjonen forblir et mesterverk, ikke bare innenfor sjangeren, men for all tid.

Med: Claude Rains, Susanna Foster, Nelson Eddy, Edgar Barrier
Tema: , , ,

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. Les mer her!