Poor Things (2023)

Poor Things er en utrolig fortelling om utviklingen til den unge kvinnen Bella Baxter (Emma Stone) som er brakt tilbake til liv av den eksentriske og geniale vitenskapsmannen Dr. Godwin Baxter (Willem Dafoe).
Bella er ivrig etter å lære og utforske verden, og nysgjerrigheten hennes fører henne ut på en reise sammen med Duncan Wedderburn (Mark Ruffalo), en sleip og utsvevende advokat. Frigjort fra sosiale konstruksjoner og fordommer, navigerer Bella seg gjennom livet og står etter hvert støtt i sine verdier om likestilling og frihet.

Filmen vant den prestisjetunge Gulløven på filmfestivalen i Venezia.

Med: Mark Ruffalo, Ramy Youssef, Willem Dafoe, Emma Stone

Blu-ray
  • MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.