Sverdet i steinen (1963)

The sword in the stone

Et magisk sverd, kilt fast i en sten er en fristende utfordring for kongerikets sterke og modige menn. Den som får sverdet løs blir Englands konge! Mange har forsøkt, men ennå har ingen lykkes. Men så kommer dagen hvor den lille, modige gutten Arthur får prøve seg …

Filmen bygger på legenden på Kong Arthur, og er en løst basert Disney-versjon av T.H White´s bok med samme navn.

, ,
Med: Ricki Sorensen, Richard Reitherman, Robert Reitherman, Karl Swenson, Ginny Tyler, Norman Alden, Martha Wentworth
Aldersgrense: Tillatt for alle

Norsk, Engelsk
  • MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.