The Thing 1982

The Thing (1982)

Skrekkens mester, John Carpenter (Halloween, Escape From New York), har sammen med Kurt Russell og et fantastisk team av skapere av visuelle effekter laget denne gysende versjonen av dem klassiske filmen The Thing.

Vinteren 1982 oppdager et forskerteam på tolv personer ved en avsidesliggende forskningsstasjon i Antarktis et romvesen som har ligget begravet i snøen i over 100 000 år. Når så romvesent våkner til liv, forårsaker det ødeleggelser og terroriserer gruppen.

I følge fysiker Amy Lowitz er det tradisjon for vitenskapsfolkene på sydpolen å samles når siste flyet har dratt for vinteren, og de vet at det er måneder før de kan hentes ut igjen fra isødet. Da setter de seg ned og ser alle tre versjonene av The Thing.

Med: Kurt Russell, Wilford Brimley, Keith David
Tema:

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. Les mer her.