Toves værelse (2023)

I en leilighet i København møter vi den store danske dikteren Tove Ditlevsen. Hun bor her sammen med sin ektemann, den kjente nyhetsredaktøren Victor Andreasen. Toves talent er udiskutabelt, bare ektemannens destruktive misunnelse overgår det. Tove ser rett gjennom ektemannen, og likevel tåler hun hans ydmykende oppførsel. Han er den som kontrollerer hennes rusmisbruk og gjentatte innleggelser på psykiatrisk avdeling – det eneste stedet hun virkelig finner ro til å skrive. Maktkampen deres trenger et publikum, og akkurat denne dagen venter de en lunsjgjest, den unge forfatteren Klaus Rifbjerg, som hyller Tove. Klaus tror de kommer til å snakke om litteratur, men det stemmer ikke. Toves værelse er en verbal krig satt i en leilighet.

Med: Paprika Steen, Lars Brygmann, Joachim Fjelstrup, Sonja Oppenhagen

DCP
Dansk
  • Fidalgo

For å bestille film fra Fidalgo, må filmklubben fylle ut dette skjema: https://filmklubb.no/wp/wp-content/uploads/2023/05/fidalgo-skjema.xlsx og send det til office@fidalgo.no med chloe@filmklubb.no i kopi.

850,- kr + mva per visning (DCP).

Frakt frem og tilbake kommer i tillegg.

Alle kopier sendes i retur til Fidalgo.