train to busan

Train to Busan (2016)

Busan haeng

Train to Busan er en actionfylt zombiefilm fra Sør-Korea, som da den kom utmerket seg stort på festivalmarkedet i USA og Europa, mens den samtidig toppet kinolistene i sitt hjemland. Den gjorde det faktisk såpass bra i hjemlandet sitt at den endte opp med å være den mest besøkte kinofilmen i 2016.
Selv om vi kanskje alle tenker at vi er lei alt som har med zombier å gjøre etter at de har invadert popkulturen for fullt de siste ti årene, mye takke være tv-serien The Walking Dead, så klarer Train to Busan å skille seg ut.
Filmen er alt det andre zombiefilmer prøver å være. Den har plenty med action, plenty med skrekkscener, fantastiske karakterer og til og med scener som slår deg helt inn til hjerterota.
Mange vil si at Train to Busan er den beste filmen som ble laget i 2016, uavhengig av sjanger, og den kan også skryte av å ha hele 96% på Rotten Tomatoes, 7.5/10 på IMDB og nok av priser til å fylle et skap eller to.

Omtale: Moss filmklubb

Med: Gong Yoo, Kim Su-an, Jung Yu-mi, Ma Dong-seok, Kim Eui-Sung, Choi Woo-sik, An So-hee
Tema:

DCP, DVD, Blu-ray
Koreansk
Norsk, Engelsk

DCP med norsk tekst, Bluray med engelsk tekst.

• Fidalgo

For å bestille film fra Fidalgo, må filmklubben fylle ut dette skjema: https://filmklubb.no/wp/wp-content/uploads/2023/05/fidalgo-skjema.xlsx og send det til office@fidalgo.no med chloe@filmklubb.no i kopi.

850,- kr + mva per visning (DCP).

Frakt frem og tilbake kommer i tillegg.

Alle kopier sendes i retur til Fidalgo.