Utvandrerne (2021)

Utvandrarna

På midten av 1800-tallet forlot millioner av skandinaver sult og nød i håp om et bedre liv i Amerika. I denne episke fortellingen følger vi Kristina, Karl Oskar og deres små barn på deres farlige reise over Atlanterhavet og videre inn i det ville Nord-Amerika.  Utfordringene er enorme, og noen må ofres for at andre kan overleve.

800.000 nordmenn utvandret til Amerika. Dette er også deres historie.

Med: Gustaf Skarsgård, Lisa Carlehed, Tove Lo, Sofia Helin
Tema:

DCP
Svensk
  • SF Studios

900,- NOK + mva.

DCP bestilles fra Filmklubbforbundet, og overføres digitalt. Et overføringsgebyr kommer i tillegg.
    Kontaktperson for KDM: kbf@sfstudios.no.

Svensk
  • MPLC

700 kr + MVA. (Obs: dette er ny pris fra 2024).

Merk at det for MPLC-filmer ikke er mulig å ta inngangspenger. Kontingent er OK. Filmklubber har lov å annonsere med tittel så lenge det fremgår tydelig at visningen inngår i et filmklubbprogram. (Merk at MPLC-rettigheter gjelder for filmvisninger fra DVD og Blu-ray, ikke fra DCP.)

OBS: det er egne priser for utendørsvisninger, og for andre typer visninger som er åpne for alle, der dere ikke registrerer medlemmer. Veiledende pris: 2700 kr + mva. Her må Filmklubbforbundet søke MPLC før visningen, så ta kontakt i god tid.