Filmklubbseminaret i Tromsø

Hvert år arrangerer Filmklubbforbundet et seminar for filmklubb-folk under filmfestivalen i Tromsø i januar. Vi ser tilbake på året som har vært, og sammen med engasjerende gjester og erfarne filmklubbfolk, henter vi inspirasjon og tips til arrangementer i det kommende året!

Neste gang vi møtes: Fredag 17. januar 2025! (Tromsø internasjonale filmfestival varer fra 13.–19. januar 2025.)

Det vi gjorde i 2024:

TID: Fredag 19. januar 2024
STED: Isbjørn scene på Driv i Tromsø

PROGRAM
09:00 Registrering og kaffe
09:30 Velkommen ved styreleder Daria Polishchuk. Kort fra Filmklubbforbundet.
09:45 Petter Røren fra Lyngdal filmklubb. Hvordan holde en god innledning?
10:05 Distributør Øistein Refseth om hva som kommer fra Merfilm.
10:30 Pause
10:45 Hvordan skrive en god søknad? David Moen, Kulturplanlegger i seksjon for kultur, Tromsø kommune.
Og hvor kan du søke? Fra Filmklubbforbundet.
11:30 Filmskaperbesøk: Mohamed Jabaly, filmskaperen bak åpningsfilmen Life is Beautiful – Al Haya Helwa.
11:45 Pause
12:00 Mer fra Filmklubbforbundet: Vi snakker om medlemsregistreringssystemet, hva du kan glede deg til på Bergsem, vi får info fra valgkomiteen, og du kan spørre Filmklubbforbundet om det du vil.
12:30–13:15 Lunsj.

Videre program på fredag, for den som er interessert: OBS, her må dere kjøpe billetter selv / hente ut med akkreditering.
14:00 Coen-masterclass.
16:15 Filmklubbklassiker på Verdensteatret: A Matter of Life and Death av Powell og Pressburger fra 1946.
18:00 The Slumberparty Massacre på Driv. Med introduksjon av Helene Aalborg.
Cirka kl 20 Slumberparty party på Amtmandens. Gratis inngang!

Reisestøtte:

Filmklubbforbundet tilbyr reisestøtte til  filmklubbseminaret i Tromsø.

Du kan få støtte om du sitter i styret for en filmklubb som er registrert hos oss. Vi støtter at en til to stykker fra styret kommer på seminar, og vi gir inntil kr. 3500 per person.

Beløpet går til å dekke reise og overnatting. Du må møte opp på hele seminaret for å få støtte. Pengene utbetales i etterkant når du sender inn kvitteringer for turen. Støtten dekker ikke seminaravgift/ akkreditering. Summen vil nok ikke dekke hele turen, men har du ekstra lang reisevei og dyre billetter kan vi støtte litt mer. Send en epost til  nfk@filmklubb.no der du sier hvor du reiser fra og hva det vil koste.

Billetter til filmer på TIFF:

For deg som er akkreditert: billetter hentes ut på nett dagen før visning eller samme dag. Du skal ha fått e-post om hvordan dette fungerer. For deg som ikke er akkreditert, er billettsalget åpent. I år skjer alt på nett.

Håper alle holder seg friske! Vi ser frem til å se dere!